302 produktów
Wybierz auto
04217146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
482,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
482,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217146310035
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
531,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
531,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310021
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
693,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
693,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
420,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
336,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480167
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
490,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP008
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
234,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
234,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04217146310009
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
535,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
535,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7146310037
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
608,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
608,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV257
Ciężar [kg]: 2.15
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
391,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW690022
Ciężar [kg]: 2.59
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
253,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
359,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
245,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW007
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWFR018
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
297,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
15,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0438PP094
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
322,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2300
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
503,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
16,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW008
194,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
194,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.