22 produktów
Wybierz auto
Nr art: MEY0146310014
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0354KS01000658
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEY0146310028
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0354KS01000674
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GENPI1278
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY0146310018
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYSPWME027
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYSPWME021
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV10SKV192
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOSKS01000698
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV10SKV039
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04490237218
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JPG1345102700
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 04210146310011
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ENERGYPW680149
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAPSP5601
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX480169
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1345102400
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0438PP002
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0438PP138
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.