Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do VW MULTIVAN VI

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ograniczenia producenta: HITACHI, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: bez koła pasowego wielofu...
374,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
613,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: bez koła pasowego, Część nowa: 1
556,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: HITACHI, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: bez koła pasowego wielofu...
242,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: hydrauliczny, Typ pompy: pompa łopatkowa
825,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 2, Tryb pracy: hydrauliczny, Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara, �...
479,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.96, Tryb pracy: hydrauliczny, Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara...
753,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Pompa wspomagania w samochodzie VW MULTIVAN VI – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW MULTIVAN VI pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

VW MULTIVAN VI – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów VW MULTIVAN VI pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW MULTIVAN VI są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie VW MULTIVAN VI?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW MULTIVAN VI powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

VW MULTIVAN VI – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie VW MULTIVAN VI z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu VW MULTIVAN VI?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW MULTIVAN VI należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.