268 produktów
Wybierz auto
54,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
54,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0105
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 115
Rozwiń więcej danych
313,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
275,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość żeber: 1
22,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
22,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOSKS00000510
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
812,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
812,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
339,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310005
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
428,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
428,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310006
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
390,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
720,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
720,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
412,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW005
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
372,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOVB13212
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
573,25
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
573,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310010
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
427,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
349,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310037
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
506,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
506,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310007
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
437,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310013
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
353,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310038
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
503,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.