277 produktów
Wybierz auto
53,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0105
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 115
Rozwiń więcej danych
310,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość żeber: 1
22,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
22,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
246,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479115035
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
339,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
727,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310005
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
437,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
245,95
zł/szt.
Kraków: pon. 29.09
U ciebie: pon. 29.09
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
346,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000510
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
785,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
785,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310006
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
386,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
336,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
792,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
792,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
420,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
37,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
37,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
441,77
zł/szt.
Kraków: pon. 29.09
U ciebie: pon. 29.09
441,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000521
Ciśnienie robocze [bar]: 127
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
732,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
732,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9008JPN
Ciśnienie [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
290,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310013
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
352,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.