260 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
50,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
53,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 1
22,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
22,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
273,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0105
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 115
Rozwiń więcej danych
307,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
307,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
421,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
421,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW005
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
355,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
355,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000510
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
785,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
785,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9600
Ograniczenia producenta: Kayaba
Rura o śr. [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
333,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
333,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0479112445
Ciśnienie [bar]: 110
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
282,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
282,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
695,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
695,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000271
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
543,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
543,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000171
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
496,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
496,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520182
Ilość połączeń: 2
Dla producentów przekładni kierowniczych: Zf
Rozwiń więcej danych
415,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
415,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 58,20 zł
BOSKS00000521
Ciśnienie robocze [bar]: 127
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
746,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
746,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV075
Ciężar [kg]: 1.49
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
387,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
387,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW012
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
218,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
218,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV220
Ciężar [kg]: 1.84
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
300,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
300,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310036
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
734,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
734,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
355,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
355,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.