264 produktów
Wybierz auto
53,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,25
zł/szt.
Kraków: pt. 09.05
U ciebie: pt. 09.05
49,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0105
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 115
Rozwiń więcej danych
310,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
310,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
273,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość żeber: 1
22,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
22,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW005
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
356,56
zł/szt.
Kraków: pt. 09.05
U ciebie: pt. 09.05
356,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
332,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
332,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310005
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
402,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
402,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
416,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
416,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
251,42
zł/szt.
Kraków: pt. 09.05
U ciebie: pt. 09.05
251,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480129
Tryb pracy: Hydrauliczny
272,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
272,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW016
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
207,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
207,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV075
Ciężar [kg]: 1.49
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
373,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
373,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480050
Ciśnienie [bar]: 110
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
259,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
259,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9600
Ograniczenia producenta: Kayaba
Rura o śr. [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
335,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
335,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310013
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
336,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
336,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
41,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
41,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1146310038
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
484,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
484,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
359,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
359,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
359,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
359,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.