5 produktów
Wybierz auto
NTYSPWVW001
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
432,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
432,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV299
568,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
568,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ14221465101
695,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
695,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000166
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 284,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 284,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310055
Ciśnienie robocze [bar]: 130
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
727,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW TOUAREG II pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW TOUAREG II pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW TOUAREG II są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW TOUAREG II powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW TOUAREG II z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW TOUAREG II należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.