Powiadom mnie o dostępności

Przekładnie kierownicze do FORD C-MAX II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Numer podwozia do: 017, Długość całkowita [mm]: 1285, Tryb pracy: elektryczny, Pojazd z kierowni...
Produkt kaucjonowany
855,10 zł
2 346,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: elektryczny, dla producentów przekładni kierowniczych: FOMOCO
4 371,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Przekładnia kierownicza FORD C-MAX II – skręt kół i obroty kierownicy

Maglownica w samochodzie FORD C-MAX II jest elementem odpowiedzialnym za przekazywanie ruchu obrotowego koła kierownicy na drążki kierownicze. Następnie ruch kierownicy jest przenoszony na kolejne podzespoły układu kierowniczego, które dalej łączą się z kołami i pozwalają na zmianę kierunku jazdy.

Uszkodzona maglownica w samochodzie FORD C-MAX II – przyczyny i objawy

Przekładnia kierownicza wykorzystuje listwy zębate do przekazywania skrętu kierownicy na koła. Pracują one wewnątrz szczelnej obudowy, w której znajduje się również odpowiedni smar. Uszkodzenie obudowy lub jej uszczelniaczy może doprowadzić do wycieku smaru, co wiąże się z szybkim zniszczeniem maglownicy. Jeżeli zużyją się tuleje prowadzące listwę zębatą, to podczas kręcenia kierownicą pojawią się stuki. Może to doprowadzić do wyłamania niektórych zębów, czego efektem jest pojawienie się luzów na kierownicy samochodu FORD C-MAX II.

FORD C-MAX II – co prowadzi do zużycia przekładni kierowniczej?

Tempo zużywania się maglownicy jest w dużej mierze zależne od sposobu użytkowania samochodu FORD C-MAX II. Niektóre czynności przyspieszają zużycie jej elementów, co prowadzi do konieczności przeprowadzenia naprawy lub wymiany. Można wśród nich wymienić przede wszystkim jazdę na nierównej nawierzchni, która powoduje mocne drgania. Oprócz tego należy unikać: częstego kręcenia kierownicą na postoju, najazdu na wysokie krawężniki, używania felg o wymiarach niezgodnych z zaleceniami producenta pojazdu.