1 produkt
Wybierz auto
W silnikach stosowanych w samochodach VW CRAFTER II obecność pompy wtryskowej jest potrzebna do wtłaczania paliwa do cylindrów silnika. Pompa bierze także udział przy sprężaniu paliwa w układzie wtryskowym. Nowoczesne układy wtryskowe pracują pod bardzo wysokim ciśnieniem, dlatego też pompy narażone są na usterki w dłuższej perspektywie eksploatacyjnej. VW CRAFTER II nie jest wyjątkiem na tym polu.
Zużycie eksploatacyjne to tylko jedna z możliwych przyczyn awarii pomp wysokiego ciśnienia. Potencjalne usterki może wywołać także nieprawidłowa eksploatacja, np. stosowanie złej jakości paliwa zawierającego zanieczyszczenia (w skrajnych wypadkach może dojść do zatarcia pompy). Podobne konsekwencje może mieć także zbyt rzadka wymiana filtra paliwa. Warto przestrzegać lub nawet skracać interwały serwisowe zalecane przez producenta samochodu VW CRAFTER II.
W samochodzie VW CRAFTER II awarię pompy wysokiego ciśnienia można podejrzewać, jeżeli w trakcie jazdy występuje wyczuwalny brak mocy w górnym zakresie obrotów silnika. Symptomem usterki może być także nierówna praca na biegu jałowym, jak i przygasanie silnika podczas jazdy i trudności z jego rozruchem. Alarmujące powinny być także wycieki paliwa na zewnątrz lub jego obecność w oleju silnikowym. Powyższe objawy mogą występować także w przypadku innych awarii, dlatego warto poddać samochód szczegółowej diagnostyce.
W zależności od stopnia uszkodzenia pompy wtryskowej możliwa może okazać się jej naprawa. Motoryzacyjni specjaliści zazwyczaj zalecają jednak wymianę pompy na nowy podzespół, by zapewnić gwarancję trwałości i niezawodności przez dłuższy czas.