183 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
376,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
227,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7144980051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
314,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218290
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218101
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
252,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218294
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
338,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218329
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
376,36
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
376,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218102
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
272,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218336
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
193,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
293,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
277,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7068
Długość [mm]: 970
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
579,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
579,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1895
Długość [mm]: 637
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
604,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
604,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5768
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
387,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
387,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
587,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
587,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262062
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 959
Rozwiń więcej danych
365,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218042
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218046
Długość [mm]: 934
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
277,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FOCUS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.