🔥 DO 10 RAT 0% NA ZAKUP CZĘŚCI! RRSO 0%

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD FOCUS I

51 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

MAXGEAR
GSP
HART
BGA
MAGNETI MARELLI
LPR
MEYLE
NTY
FEBI BILSTEIN
METELLI
SKF
FEBEST
Półoś napędowa GSP 218101

Długość [mm]: 613

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

234,22

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

234,22

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218102

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,62

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

250,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190053

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

288,07

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

288,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218046

Długość [mm]: 934

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,30

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

267,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218042

Długość [mm]: 633

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

195,63

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

195,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS21069

Długość [mm]: 635

Wymiar gwintu: 22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,62

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

215,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 299175

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,69

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

325,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 328

Długość [mm]: 613

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,69

zł/szt.

Kraków: czw. 30.10

U ciebie: czw. 30.10

225,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 464 664

Długość [mm]: 603

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

221,06

zł/szt.

Kraków: czw. 30.10

U ciebie: czw. 30.10

221,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 464 663

Długość [mm]: 948

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

326,32

zł/szt.

Kraków: czw. 30.10

U ciebie: czw. 30.10

326,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 444 735

Długość [mm]: 579

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,20

zł/szt.

Kraków: czw. 30.10

U ciebie: czw. 30.10

231,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 438 133

Długość [mm]: 633

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,03

zł/szt.

Kraków: czw. 30.10

U ciebie: czw. 30.10

228,03

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 438 136

Długość [mm]: 930

Wymiar gwintu: M22 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,38

zł/szt.

Kraków: czw. 30.10

U ciebie: czw. 30.10

241,38

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 20.46.613

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 613

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,66

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

301,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182745

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.564

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,77

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

290,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-030

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

292,82

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

292,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190058

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

355,27

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

355,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181100

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 5.144

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

239,75

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

239,75

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218043

Długość [mm]: 579

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

211,56

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

211,56

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1743

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

280,04

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

280,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD FOCUS I

Wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD FOCUS I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD FOCUS I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD FOCUS I

W pojazdach FORD FOCUS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD FOCUS I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.