Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD FOCUS I

49 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 218101

Długość [mm]: 613

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,82

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

252,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190053

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

293,06

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

293,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218102

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,60

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

272,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218042

Długość [mm]: 633

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,08

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

232,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218046

Długość [mm]: 934

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,62

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

282,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 714 498 0036

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 934

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

398,91

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

398,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190059

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

291,92

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

291,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2303L

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Długość 1 [mm]: 632

385,47

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

385,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2323R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Długość 1 [mm]: 940

466,23

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

466,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-030

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

296,20

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

296,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190060

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

392,13

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

392,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0374

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 609

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

451,12

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

451,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0375

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 965

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

488,23

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

488,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0559

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

234,79

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

234,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0557

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 965

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,70

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

252,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1744

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,91

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

298,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2301R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Długość 1 [mm]: 930

411,11

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

411,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2357R

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

373,17

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

373,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190057

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

298,51

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

298,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0763

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 627.5, 627.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,64

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

212,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD FOCUS I

Wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD FOCUS I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD FOCUS I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD FOCUS I

W pojazdach FORD FOCUS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD FOCUS I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.