48 produktów
Wybierz auto
0499218101
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
262,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218102
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
277,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218046
Długość [mm]: 934
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
288,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
325,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218042
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
236,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464663
Długość [mm]: 948
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
342,30
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
342,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2301L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Długość 1 [mm]: 630
379,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
379,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2302R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
403,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
403,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2302L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Długość 1 [mm]: 620
401,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
401,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
239,12
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
239,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR438136
Długość [mm]: 930
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
252,76
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
252,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2357R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
376,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
376,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170375
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 965
Rozwiń więcej danych
511,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170374
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 609
Rozwiń więcej danych
455,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
455,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
287,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490764
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
222,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR438131
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
282,88
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
282,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442328
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
236,65
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
236,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491744
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
301,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490559
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
237,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FOCUS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.