552 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
369,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
369,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7951
Długość [mm]: 1091
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
731,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
731,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
513,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
513,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
376,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
376,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299212
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
339,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
339,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
227,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
227,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299211
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
266,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
325,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218294
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
311,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
311,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218101
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
260,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
260,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5885
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
487,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
487,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218340
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
247,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
219,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
219,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491681
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
233,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491682
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
338,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
338,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
328,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218206
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
250,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
250,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490896
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
295,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
295,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
547,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
547,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP203289
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
322,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
322,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.