81 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
383,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
383,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
320,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
229,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218290
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
221,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
221,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP262062
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 959
Rozwiń więcej danych
368,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
368,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180749
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.14
Rozwiń więcej danych
320,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
593,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
593,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5769
Długość [mm]: 905
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
601,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218329
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
380,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
380,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218336
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
197,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
197,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218218
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
187,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
298,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
298,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218219
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
280,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5768
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
393,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
393,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
829,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
829,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0408170885
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
710,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
710,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170912
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
561,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
561,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR019
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
317,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FOCUS II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.