78 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
369,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5755
Długość [mm]: 919.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
484,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
484,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
317,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
271,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
587,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
587,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218290
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5768
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
391,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
210,76
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
210,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218218
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
184,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305345
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
581,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
581,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
231,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218336
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
191,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218329
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
381,97
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
381,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5769
Długość [mm]: 905
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
535,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
535,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218219
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218206
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
250,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
313,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262062
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 959
Rozwiń więcej danych
341,40
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
341,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
379,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491805
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
391,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FOCUS II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.