79 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
376,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
376,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
227,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
227,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7144980051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
325,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
325,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218336
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
201,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
201,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218290
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
234,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
309,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
309,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
236,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
219,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
219,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218219
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
278,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
278,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218329
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
369,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
369,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218206
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
250,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
250,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
591,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
591,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
821,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
821,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
LOB305116
Długość [mm]: 586
Wymiar gwintu: M10x1.5x70.6
Rozwiń więcej danych
892,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
892,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52571
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
249,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305345
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
789,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
789,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305344
Długość [mm]: 579
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
633,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
633,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305475
Długość [mm]: 580
Wymiar gwintu: M10x1.5x70.6
Rozwiń więcej danych
574,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
574,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC5764
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
605,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
605,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2112CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 1.912
Rozwiń więcej danych
130,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
130,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FOCUS II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.