Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD FOCUS III

42 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
NTY
HART
SKF
FEBI BILSTEIN
LÖBRO
MAGNETI MARELLI
MAXGEAR
BGA
MEYLE
OSSCA
Półoś napędowa GSP 218294

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

293,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 714 498 0067

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 637

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

298,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190182

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

368,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

368,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202577

Długość [mm]: 637

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

280,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218410

Długość [mm]: 631

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,18

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

291,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218381

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

377,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

377,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201496

Długość [mm]: 637

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

236,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

236,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218296

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

257,12

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

257,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218322

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,75

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

260,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218323

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

305,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 940

Długość [mm]: 967

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,48

zł/szt.

Kraków: śr. 27.08

U ciebie: śr. 27.08

352,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190183

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

294,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

294,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 5786

Długość [mm]: 965.5

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

492,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

492,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 5785

Długość [mm]: 632

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

502,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

502,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 935

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

214,58

zł/szt.

Kraków: śr. 27.08

U ciebie: śr. 27.08

214,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 937

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 961

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

279,79

zł/szt.

Kraków: śr. 27.08

U ciebie: śr. 27.08

279,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 090

Długość [mm]: 972

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,98

zł/szt.

Kraków: śr. 27.08

U ciebie: śr. 27.08

300,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-045

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 638

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,89

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

252,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-129

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Ilość zębów: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

263,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-131

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Ilość zębów: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

381,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

381,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD FOCUS III

Wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD FOCUS III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD FOCUS III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD FOCUS III

W pojazdach FORD FOCUS III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD FOCUS III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.