45 produktów
Wybierz auto
282,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980067
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 637
Rozwiń więcej danych
298,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
293,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190182
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
368,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181211
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.078
Rozwiń więcej danych
316,57
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
316,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR141
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
411,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
411,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR143
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
280,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR161
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
302,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
948,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
948,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
236,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2350L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
401,39
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
401,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5786
Długość [mm]: 965.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
499,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
499,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492356
Długość [mm]: 637
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
230,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OSS23425
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
301,97
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
301,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 199,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 199,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS2350R
853,07
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
853,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2363L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
351,47
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
351,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR129
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Ilość zębów: 27
Rozwiń więcej danych
263,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR139
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
271,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FOCUS III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.