Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD FOCUS III

44 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 631

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

290,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

311,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 637

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,80

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

286,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

352,03

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

352,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 631

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 061,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

1 061,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

276,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

276,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

282,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

282,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Długość [mm]: 975

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

321,74

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

321,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 657

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

236,12

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

236,12

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 637

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

242,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 651

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

359,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

359,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 965.5

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

495,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

495,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 970

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

580,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

580,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,05

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

249,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 637

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

284,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

302,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 973

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 001,08

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 001,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 632

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

506,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 25.02

506,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,06

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

409,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 586

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

830,61

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

830,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD FOCUS III

Wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD FOCUS III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FOCUS III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD FOCUS III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FOCUS III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD FOCUS III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FOCUS III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD FOCUS III

W pojazdach FORD FOCUS III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FOCUS III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD FOCUS III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FOCUS III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.