Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VOLVO V70 III

35 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 299212

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,97

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

329,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203661

Długość [mm]: 953

Wymiar gwintu: M10

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

510,22

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

510,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

524,99

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

524,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

452,35

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

452,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-137

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

548,18

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

548,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VV-143

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

393,61

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

393,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201129

Długość [mm]: 756

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

388,29

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

388,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262117

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

415,44

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

415,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 4058

Długość [mm]: 1005

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

522,55

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

522,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 4183

Długość [mm]: 526

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

427,49

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

427,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262119

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,38

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

330,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 963

Długość [mm]: 556

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,98

zł/szt.

Kraków: pt. 16.05

U ciebie: pt. 16.05

298,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 664

Długość [mm]: 1002

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,03

zł/szt.

Kraków: pt. 16.05

U ciebie: pt. 16.05

352,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 039

Długość [mm]: 528

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

257,24

zł/szt.

Kraków: pt. 16.05

U ciebie: pt. 16.05

257,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-033

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

324,06

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-157

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

424,52

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

424,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

409,06

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

409,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-023

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

305,12

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

305,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-024

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

378,16

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

378,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-040

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

362,68

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

362,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO V70 III

Wał napędowy w samochodzie VOLVO V70 III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VOLVO V70 III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V70 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VOLVO V70 III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V70 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VOLVO V70 III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V70 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VOLVO V70 III

W pojazdach VOLVO V70 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V70 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VOLVO V70 III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V70 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.