36 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
384,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
384,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 953
Wymiar gwintu: M10
Rozwiń więcej danych
418,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
418,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
456,74
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
456,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
392,06
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
392,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1002
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
353,72
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
353,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
530,09
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
530,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
413,04
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
413,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
553,50
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
553,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
246,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
246,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
366,20
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
366,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
310,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
310,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
258,48
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
258,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 524
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
383,77
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
383,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
366,20
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
366,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
491,07
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
491,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
426,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
426,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V70 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V70 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V70 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V70 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V70 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V70 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.