37 produktów
Wybierz auto
0499299212
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
343,11
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
343,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
406,45
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
406,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV044
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
467,67
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
467,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
491,07
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
491,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
405,23
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
405,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
459,87
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
459,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 087,35
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
1 087,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV042
413,04
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
413,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462039
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
261,01
zł/szt.
Kraków: czw. 07.08
U ciebie: czw. 07.08
261,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
327,20
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
310,52
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
310,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492367
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
246,82
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
246,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
553,50
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
553,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV039
530,09
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
530,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4058
Długość [mm]: 1005
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
519,82
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
519,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
263,78
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
263,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV022
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
366,20
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
366,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV023
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
308,08
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
308,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV034
456,74
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
456,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV036
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
286,63
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
286,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V70 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V70 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V70 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V70 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V70 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V70 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.