84 produktów
Wybierz auto
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
355,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
355,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299212
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
339,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
339,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
600,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
600,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
276,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
285,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262015
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
388,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
388,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900504
Długość całkowita [mm]: 1755
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 86
Rozwiń więcej danych
1 077,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 077,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262140
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
431,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
431,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
772,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
772,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
1 011,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 011,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
893,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
893,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP262133
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 6-biegowej
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
401,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
401,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6001
Długość [mm]: 548
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
596,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
596,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
294,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
294,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2334R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
449,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
449,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262002
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
442,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
442,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492514
389,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
389,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183376
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 5.556
Rozwiń więcej danych
306,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492367
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
341,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
341,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.