84 produktów
Wybierz auto
0499299212
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
339,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
339,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
355,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
355,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
606,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
606,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,95
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
276,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492512
390,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
390,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
347,24
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV034
452,35
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
452,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
486,35
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262119
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
330,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
330,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
765,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
765,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
884,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
884,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAG302004190294
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
334,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
334,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
397,77
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
397,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
377,12
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
377,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
285,55
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
285,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8435
Długość [mm]: 573.7
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
465,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
465,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2334R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
449,90
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
449,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV022
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
416,80
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
548,18
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV013
Numer seryjny: Nwn-vv-013
925,25
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
925,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.