Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do DACIA SANDERO II

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 0404OJK55014

Przegub SNR OJK55.014

Długość [mm]: 86, Wymiar gwintu: M20x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23, Wewnętrzne...
305,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0404OJK55004

Przegub SNR OJK55.004

Długość [mm]: 86, Wymiar gwintu: M20x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23, Wewnętrzne...
310,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od strony koła, Długość [mm]: 143, Wymiar gwintu: M20x1,5, Uzębienie zewnętrz...
138,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP850173

Przegub GSP 850173

Strona zabudowy: Położenie osi 1, Długość [mm]: 143, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23...
96,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAX493099

Przegub MAXGEAR 49-3099

92,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0499899085

Przegub GSP 899085

Długość [mm]: 145, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23, Średnica pierścienia uszczelniaj...
79,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: LPRKRN697

Przegub LPR KRN697

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23, Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 30, Średnica p...
131,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0408151850

Przegub METELLI 15-1850

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M20x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23...
127,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.8, Wymiar gwintu: M20x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23, Wewnętrzne ...
140,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do DACIA

Przegub wału napędowego w samochodzie DACIA SANDERO II

Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe DACIA SANDERO II. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu DACIA SANDERO II przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.

Kiedy należy wymienić przegub wału napędowego w pojeździe DACIA SANDERO II?

Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem DACIA SANDERO II nie będzie możliwa.

Łącznik wału napędowego – DACIA SANDERO II

Łącznik wału napędowego w pojazdach DACIA SANDERO II wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów DACIA SANDERO II oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.

Jakie są objawy zużycia łącznika wału napędowego w aucie DACIA SANDERO II?

Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach DACIA SANDERO II, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.