20 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
357,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5075
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
465,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
465,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980147
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 658
Rozwiń więcej danych
268,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485759
Długość [mm]: 898
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
261,61
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
261,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470888
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
216,72
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
216,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE065
Ograniczenia producenta: Ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490912
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
190,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
190,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492597
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
243,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52056
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
211,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52057
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
249,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
518,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
518,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
522,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
522,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55001
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
561,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
561,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55004
Długość [mm]: 783
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
495,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
495,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55005
Długość [mm]: 924
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
616,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
616,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55006
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
552,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
552,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55049
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
486,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55047
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
543,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
543,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55048
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
568,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
568,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP211021
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 683
Rozwiń więcej danych
300,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA SANDERO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA SANDERO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA SANDERO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA SANDERO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA SANDERO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA SANDERO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.