19 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0499810052
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP645032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA5944
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LPRKPG796
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT25094K
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG4143301110
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: OPMCW3046
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400302015100069
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490748
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP610041
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0439C120427
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510491509
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04386005
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LPRKPG763
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0499810051
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0408151767
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP810159
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408151636
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie FIAT SCUDO II jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu FIAT SCUDO II wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu FIAT SCUDO II. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.