28 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
325,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467202
Długość [mm]: 977.3
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
286,74
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
286,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT133
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 969
Rozwiń więcej danych
436,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
436,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8525
Długość [mm]: 968.3
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
504,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
504,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
760,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
760,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1655610
Strona zabudowy: Z prawej
509,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
509,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190152
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
311,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
311,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491049
Strona zabudowy: Z lewej
291,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
291,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491750
Długość [mm]: 650
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
255,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
255,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190045
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
352,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
352,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491128
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
252,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
252,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190228
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
335,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
335,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170964
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
890,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
890,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170965
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
890,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
890,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27125
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
272,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
272,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27126
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
313,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
313,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27127
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
322,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
322,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27128
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
330,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
330,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210234
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
303,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
303,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT SCUDO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT SCUDO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT SCUDO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT SCUDO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT SCUDO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT SCUDO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.