54 produktów
Wybierz auto
Nr art: FASFT25041K
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX491912
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0499802012
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX492800
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: OPMCW2623
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JAV620004
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FASFT28010K
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: LPRKAR045
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: LPRKFT431
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FASFT25004K
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FASFT25046K
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FASFT25086K
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX490083
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0439C120134
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0439C120154
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0439C120155
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0439C120166
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0499602011
Dostawa na środę, 3 lipca
Przegub w samochodzie LANCIA LYBRA jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu LANCIA LYBRA wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu LANCIA LYBRA . Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.