Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do MINI CLUBMAN I

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MTL151664

Przegub METELLI 15-1664

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26...
168,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0510491477

Przegub MAXGEAR 49-1477

Strona zabudowy: od strony koła, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Wewnętrzne uzębienie...
122,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0499605012

Przegub GSP 605012

Długość [mm]: 158, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26, Średnica pierścieni...
73,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP805009

Przegub GSP 805009

Strona zabudowy: Oś przednia, Długość [mm]: 141, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Śr...
115,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP805008

Przegub GSP 805008

Długość [mm]: 146, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Średnica pierścienia uszczelniaj...
90,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0408151705

Przegub METELLI 15-1705

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26...
191,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od strony koła, Oś przednia, Długość [mm]: 146, Uzębienie zewnętrzne od stro...
138,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: LPRKBM883

Przegub LPR KBM883

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 26, średnica z...
165,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od strony koła, Oś przednia, Długość [mm]: 141, Uzębienie zewnętrzne od stro...
140,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI

Przegub wału napędowego w samochodzie MINI CLUBMAN I

Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe MINI CLUBMAN I. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu MINI CLUBMAN I przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.

Kiedy należy wymienić przegub wału napędowego w pojeździe MINI CLUBMAN I?

Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem MINI CLUBMAN I nie będzie możliwa.

Łącznik wału napędowego – MINI CLUBMAN I

Łącznik wału napędowego w pojazdach MINI CLUBMAN I wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów MINI CLUBMAN I oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.

Jakie są objawy zużycia łącznika wału napędowego w aucie MINI CLUBMAN I?

Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach MINI CLUBMAN I, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.