16 produktów
Wybierz auto
Nr art: LOB302454
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET7110017
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1243200900
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400302015100223
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LPRKOP093
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0439C120304
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYNPZPL007
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408151116
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEY6144980013
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490185
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490183
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0439C120022
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT25520K
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04386036
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAM24K093
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie OPEL COMBO B jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu OPEL COMBO B wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu OPEL COMBO B. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.