55 produktów
Wybierz auto
382,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
331,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
331,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
293,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
353,70
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
353,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485765
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
370,50
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
370,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
214,24
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
214,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR467062
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,32
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
241,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR477465
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
299,48
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
299,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477808
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
291,16
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
291,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477469
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
272,28
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
272,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,22
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
230,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6542
Długość [mm]: 735
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
608,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
608,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491838
Długość [mm]: 783
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
273,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
273,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW191
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980725
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
360,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
360,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980799
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
331,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
331,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4284611
Strona zabudowy: Z lewej
339,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
339,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492609
Długość [mm]: 781
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.10
U ciebie: wt. 21.10
277,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.