45 produktów
Wybierz auto
324,64
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
324,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980725
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
364,88
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
364,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
421,39
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
421,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204562
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
264,07
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
264,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
293,42
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,82
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
583,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW191
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980742
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
380,14
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
380,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261297
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,33
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
252,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202359
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
395,18
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
395,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
433,78
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
433,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6543
Długość [mm]: 542
Otwór o śr [mm]: 10.8
Rozwiń więcej danych
575,27
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
575,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
316,23
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
316,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980724
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
335,47
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
335,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492609
Długość [mm]: 781
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
280,09
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
280,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5904
Długość [mm]: 785
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
440,31
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
440,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6541
Długość [mm]: 556
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
575,27
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
575,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6542
Długość [mm]: 735
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
608,73
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
608,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6544
Długość [mm]: 754
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
612,87
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
612,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.