49 produktów
Wybierz auto
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
331,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456724
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
257,24
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW190
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
382,91
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171305
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
650,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
650,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
442,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467062
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,89
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
250,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
287,01
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
287,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,69
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
222,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR467041
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
298,02
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
298,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477434
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 549
Rozwiń więcej danych
267,73
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
267,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477465
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
311,39
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
311,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477808
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
302,74
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
302,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
239,32
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
239,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456723
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
262,49
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
262,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
SRL4284611
Strona zabudowy: Z lewej
339,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071727101
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
332,50
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
332,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
295,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.