53 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
433,68
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
433,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 729
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
322,06
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
322,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 778
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
344,31
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
344,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 593
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
595,37
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
595,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
657,14
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
657,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
299,45
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
299,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 785
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
496,55
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
496,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
378,46
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
378,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 542
Otwór o śr [mm]: 10.8
Rozwiń więcej danych
575,19
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
575,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 754
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
618,82
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
618,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 556
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
575,19
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
575,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
403,56
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
403,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 549
Rozwiń więcej danych
269,03
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
312,88
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
312,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
304,19
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
304,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,47
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
240,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
258,48
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
258,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,60
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
285,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
252,10
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
252,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
301,39
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
301,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.