51 produktów
Wybierz auto
433,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
433,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
322,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
595,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
595,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
MTL171305
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
657,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
657,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467041
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
299,45
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
299,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8540295058
Długość [mm]: 785
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
496,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
496,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202359
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
403,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
313,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491838
Długość [mm]: 783
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
276,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261297
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
280,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477434
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 549
Rozwiń więcej danych
269,03
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,47
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
240,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456724
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
258,48
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
258,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,60
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
285,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467062
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
252,10
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
252,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
301,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
438,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980742
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
368,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
335,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
335,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4284611
Strona zabudowy: Z lewej
342,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A1 8X, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A1 8X można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A1 8X jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A1 8X półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A1 8X, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A1 8X są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.