86 produktów
Wybierz auto
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261045
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,53
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
236,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
297,66
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
297,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
325,06
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
325,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
344,13
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
344,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
467,32
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
467,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490457
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
187,62
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
187,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
341,75
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
341,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
412,16
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203304
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,53
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
308,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4215610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
422,17
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
422,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980715
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
348,56
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
348,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4215611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
390,32
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
390,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261021
Długość [mm]: 565
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
258,44
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
258,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
237,95
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
237,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS43008
Długość [mm]: 822
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
321,95
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
321,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
346,46
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
346,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9619R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
Rozwiń więcej danych
389,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
389,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0102L
474,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
474,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A3 8L, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A3 8L można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A3 8L jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A3 8L półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A3 8L, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A3 8L są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.