329 produktów
Wybierz auto
0499261045
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,53
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
236,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
387,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
387,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
297,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
297,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
344,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
344,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
443,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
443,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
210,37
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
210,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
397,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
397,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980728
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 543
Rozwiń więcej danych
326,43
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
326,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
325,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
325,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
227,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
467,32
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
467,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
412,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
464,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
464,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
372,85
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
372,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,34
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
233,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.