71 produktów
Wybierz auto
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
339,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
461,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
461,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
778,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
778,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980722
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
443,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
443,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980802
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 789
Rozwiń więcej danych
439,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467062
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,30
zł/szt.
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
247,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980746
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
447,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
777,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
777,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
996,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
996,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
SNRDK54056
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
477,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
477,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492556
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
271,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492564
Długość [mm]: 558
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
355,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18360
Strona zabudowy: Z prawej
822,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
822,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW181
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 800
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NKK5047215
488,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
488,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60982
Długość [mm]: 511.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
291,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A3 8V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A3 8V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A3 8V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A3 8V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A3 8V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A3 8V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.