83 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
316,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
316,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
390,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
390,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4588
Długość [mm]: 520
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
359,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
359,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
233,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492545
203,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
203,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980799
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
331,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
331,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261304
Długość [mm]: 511
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
297,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
297,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980757
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 957
Rozwiń więcej danych
416,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
416,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980751
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 819
Rozwiń więcej danych
316,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
316,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
276,38
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
276,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP254011OL
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
357,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
357,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18359
Strona zabudowy: Z lewej
552,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
552,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442520
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
257,52
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
257,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18360
Strona zabudowy: Z prawej
822,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
822,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60982
Długość [mm]: 511.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
296,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980722
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
430,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
430,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54056
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
486,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
486,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492564
Długość [mm]: 558
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
355,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
355,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A3 8V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A3 8V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A3 8V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A3 8V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A3 8V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A3 8V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.