Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
75 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
399,07
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
399,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
366,60
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
366,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,87
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
204,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 558
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
355,87
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
355,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 821
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,02
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
277,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 820
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
365,50
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
365,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 561
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
801,23
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
801,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Długość [mm]: 474
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
1 027,02
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
1 027,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
486,41
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
486,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 517
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
295,73
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
295,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 511.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
296,37
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 819
Rozwiń więcej danych
313,09
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
313,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
822,95
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
822,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 520
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
802,19
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
802,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 801
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
311,97
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
311,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 511
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
320,71
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
320,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A3 8V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A3 8V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A3 8V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A3 8V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A3 8V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A3 8V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.