26 produktów
Wybierz auto
0499203273
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
268,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190123
Strona zabudowy: Oś przednia
333,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203337
Długość [mm]: 461
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
299,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
786,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
786,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB182885
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.19
Rozwiń więcej danych
525,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
525,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203371
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 465
Rozwiń więcej danych
259,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU011
Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 465
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466948
Długość [mm]: 465
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
255,59
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
255,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
267,73
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
267,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203321
Długość [mm]: 462
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
305,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8680
Długość [mm]: 465
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
780,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
780,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
890,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
890,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0499203291
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
337,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203371OL
Długość [mm]: 464
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
345,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203345
Długość [mm]: 463
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
258,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8681
Długość [mm]: 468
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
767,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
767,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20096
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1469
Rozwiń więcej danych
2 535,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 535,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492552
307,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491895
Długość [mm]: 464
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
307,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 361,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 361,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 98,09 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A5 8F, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A5 8F można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A5 8F jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A5 8F półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A5 8F, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A5 8F są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.