35 produktów
Wybierz auto
0499203273
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
250,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190123
Strona zabudowy: Oś przednia
357,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8680
Długość [mm]: 465
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
782,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
782,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203371
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 465
Rozwiń więcej danych
261,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171307
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 458.3
Rozwiń więcej danych
522,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
522,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 397,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
1 397,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 95,28 zł
HAR462799
Długość [mm]: 463
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
261,04
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
261,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901420
Długość całkowita [mm]: 1434
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 99.7
Rozwiń więcej danych
992,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
992,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202074OL
Długość [mm]: 464
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
379,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203371OL
Długość [mm]: 464
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
348,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492261
Długość [mm]: 465
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
247,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492552
261,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466948
Długość [mm]: 465
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
261,81
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
261,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466949
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
287,81
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
287,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20096
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1469
Rozwiń więcej danych
2 675,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 675,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU022
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1630
Rozwiń więcej danych
1 367,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
1 367,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU036
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
335,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
335,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU011
Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 465
Rozwiń więcej danych
279,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU044
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
333,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU037
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
256,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.