37 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
279,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
279,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 465
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
782,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
782,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 499
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
934,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
934,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 468
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
769,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
769,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 458.3
Rozwiń więcej danych
554,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
554,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 465
Rozwiń więcej danych
290,43
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
290,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia
331,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
331,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 467
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
800,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
800,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
252,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
252,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
333,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 465
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
889,37
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
889,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Długość całkowita [mm]: 1434
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 99.7
Rozwiń więcej danych
1 365,00
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 365,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1630
Rozwiń więcej danych
1 419,64
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 419,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 461
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
305,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
305,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
388,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
388,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1664
Rozwiń więcej danych
2 838,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
2 838,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 463
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
362,30
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
362,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 465
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
1 397,65
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 397,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 95,28 zł
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1469
Rozwiń więcej danych
2 675,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
2 675,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.