31 produktów
Wybierz auto
0499203273
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
248,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
248,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203371
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 465
Rozwiń więcej danych
259,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
259,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466948
Długość [mm]: 465
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
254,37
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
254,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
907,29
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
907,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
HAR466949
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
279,61
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
279,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,44
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
266,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
919,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
919,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 384,21
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
1 384,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 95,28 zł
NTYNPWAU037
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
307,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
307,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0118
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Śr. flanszy [mm]: 123
Rozwiń więcej danych
506,08
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
506,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20053
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1664
Rozwiń więcej danych
2 811,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
2 811,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901420
Długość całkowita [mm]: 1434
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 99.7
Rozwiń więcej danych
1 351,88
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
1 351,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462799
Długość [mm]: 463
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
253,60
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
253,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492261
Długość [mm]: 465
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
245,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
245,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOBGKNP20096
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1469
Rozwiń więcej danych
2 649,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
2 649,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203337
Długość [mm]: 461
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
299,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
299,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203367
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
323,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
323,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203273OL
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
303,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
303,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8680
Długość [mm]: 465
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
788,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
788,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
778,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
778,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A5 8T, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A5 8T można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A5 8T jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A5 8T półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A5 8T, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A5 8T są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.