24 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 638.2
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
690,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
690,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
372,89
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
372,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
276,74
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
276,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
403,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
403,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Otwór o śr [mm]: 10.5
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
883,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
883,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 654
Rozwiń więcej danych
496,07
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
496,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
848,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
848,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 522
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
341,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
341,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 550.7
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
361,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
361,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 632.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
424,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
424,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 654
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
438,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
270,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
270,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
262,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
262,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
316,39
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
316,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1665
1 367,18
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 367,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 559
483,15
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
483,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
362,43
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
362,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
412,87
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
412,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 544
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
291,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
291,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 621
Wymiar gwintu: 16x1,5
Rozwiń więcej danych
363,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
363,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6 C5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 C5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 C5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 C5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6 C5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 C5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.