70 produktów
Wybierz auto
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
255,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
289,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203020
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
372,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
271,03
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
271,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MCA06722
Ciężar [kg]: 0.73
148,16
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
148,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490548
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
262,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491695
Długość [mm]: 522
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
341,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491694
Długość [mm]: 550.7
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
361,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491697
Długość [mm]: 654
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491696
Długość [mm]: 632.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
424,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
424,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201530OL
Długość [mm]: 496
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
392,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
392,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202251
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
362,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
399,44
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
399,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203290
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
336,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203292
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
285,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203329
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,50
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
290,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461881
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
280,12
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
280,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980770
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
525,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
525,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461885
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
242,56
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
242,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4879
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
435,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
435,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.