57 produktów
Wybierz auto
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
247,82
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
247,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
302,34
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
302,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203020
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
339,31
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
339,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1228610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
420,10
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
420,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980770
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
526,41
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
526,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490548
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
261,85
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
261,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491694
Długość [mm]: 550.7
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
360,71
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
360,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491695
Długość [mm]: 522
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
340,90
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
340,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491696
Długość [mm]: 632.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
424,39
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
424,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491740
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
270,46
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
270,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491790
Długość [mm]: 493
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
278,84
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
278,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491697
Długość [mm]: 654
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,40
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
438,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492402
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
292,91
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
292,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306143
Otwór o śr [mm]: 10.5
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
866,57
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
866,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
697,30
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
697,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
1 401,67
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
1 401,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
676,70
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
676,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWAU008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
251,62
zł/szt.
Kraków: wt. 02.12
U ciebie: wt. 02.12
251,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU038
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
364,81
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
364,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU050
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
312,76
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
312,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.