65 produktów
Wybierz auto
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
262,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
292,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
690,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
690,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499203020
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
372,89
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
372,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 654
Rozwiń więcej danych
496,07
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
496,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471515
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
276,74
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
276,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU038
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
403,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143108070
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 559
483,15
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
483,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202251
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
313,47
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
313,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18371
Strona zabudowy: Z prawej
839,40
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
839,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18376
Strona zabudowy: Z lewej
919,92
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
919,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18377
Strona zabudowy: Z lewej
955,72
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
955,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU018
Numer seryjny: Nwn-au-018
Długość całkowita [mm]: 1.797
1 294,80
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
1 294,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7317LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
362,43
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
362,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490548
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
262,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491697
Długość [mm]: 654
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491696
Długość [mm]: 632.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
424,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
424,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
331,81
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
331,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470922
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
316,39
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
316,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58006
Długość [mm]: 996.1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
748,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
748,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.