65 produktów
Wybierz auto
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
286,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
252,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203020
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
337,84
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
337,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 401,67
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
1 401,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
697,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
697,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWAU008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
338,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58006
Długość [mm]: 996.1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
741,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
741,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK58003
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
606,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
606,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 654
Rozwiń więcej danych
491,30
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
491,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203292
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
282,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491740
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
268,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
317,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470922
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
314,88
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
314,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
330,24
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
330,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461885
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
241,15
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
241,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
839,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
839,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNAU018
Numer seryjny: Nwn-au-018
Długość całkowita [mm]: 1.797
1 282,35
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
1 282,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU027
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1690
Rozwiń więcej danych
1 313,26
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
1 313,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1228610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
420,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143108070
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 559
337,09
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
337,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.