Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
70 produktów
Wybierz auto
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
281,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
281,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
252,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
252,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203020
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
331,58
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
331,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
382,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
382,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1228610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
420,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
420,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491696
Długość [mm]: 632.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
420,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
420,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461885
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
235,66
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
235,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461881
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
272,14
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
272,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470922
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
307,66
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
307,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8671
Długość [mm]: 496
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
901,60
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
901,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
314,28
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
314,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58006
Długość [mm]: 996.1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
725,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
725,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU018
Numer seryjny: Nwn-au-018
Długość całkowita [mm]: 1.797
1 429,17
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 429,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU027
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1690
Rozwiń więcej danych
1 398,27
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 398,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU038
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
430,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
430,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20084
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1648.5
Rozwiń więcej danych
2 692,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
2 692,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 417,69
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 417,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
705,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
705,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSP204556
Długość [mm]: 495
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
399,36
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
399,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211009001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1590
1 477,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 477,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.