Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
24 produktów
Wybierz auto
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
281,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
281,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461885
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
235,66
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
235,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461881
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
272,14
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
272,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU018
Numer seryjny: Nwn-au-018
Długość całkowita [mm]: 1.797
1 429,17
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 429,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 417,69
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 417,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
705,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
705,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSP203290
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
324,18
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
324,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU023
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Ilość zębów: 38
Rozwiń więcej danych
338,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
338,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MCA06722
Ciężar [kg]: 0.73
159,28
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
159,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250428
Długość [mm]: 656
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
291,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
291,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203292
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,82
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
276,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 205,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 205,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWAU050
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
419,31
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
419,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492402
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
290,48
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
290,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203026
Długość [mm]: 558
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
309,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
309,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900105
1 131,12
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 131,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202353
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
380,94
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
380,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203271
Długość [mm]: 548
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
325,34
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
325,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203329
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
292,43
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
292,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492262
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
351,36
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
351,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6 C6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 C6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 C6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 C6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6 C6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 C6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.