21 produktów
Wybierz auto
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
255,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
255,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18376
Strona zabudowy: Z lewej
965,55
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
965,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
307,61
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
307,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 144,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
1 144,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
BOVB18377
Strona zabudowy: Z lewej
Produkt niedostępny
Szukaj podobnych
HAR466950
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
333,77
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
333,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491790
Długość [mm]: 493
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
279,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
279,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
335,06
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
335,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
271,03
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
271,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK58003
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
605,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
605,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202251
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
362,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
362,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU019
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 7-biegowej
Wieloczęściowy: 2-częściowy
Rozwiń więcej danych
1 287,00
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
1 287,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU027
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1690
Rozwiń więcej danych
1 326,01
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
1 326,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58006
Długość [mm]: 996.1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
748,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
748,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201530OL
Długość [mm]: 496
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
392,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
392,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8671
Długość [mm]: 496
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
913,50
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
913,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980770
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
525,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
525,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0120
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Produkt niedostępny
Szukaj podobnych
GSP203382OL
Długość [mm]: 495
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
401,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
401,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
312,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
312,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6 C7, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 C7 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 C7 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 C7 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6 C7, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 C7 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.