30 produktów
Wybierz auto
GSP203317
Długość [mm]: 490
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
318,67
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
318,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211008701
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1530
1 128,26
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 128,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211008801
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1514
1 165,94
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 165,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211009801
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1490
1 128,26
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 128,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900107
Długość [mm]: 1493
1 166,96
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 166,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU008
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 285,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 285,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900108
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 8-biegowej
Długość [mm]: 1494
1 131,12
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 131,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 131,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 131,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU023
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 320,99
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU013
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
369,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
369,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18383
Strona zabudowy: Z lewej
2 201,61
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
2 201,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980260
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 528.5
Rozwiń więcej danych
520,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
520,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980770
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
536,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
536,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20068
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
2 947,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
2 947,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20067
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 996,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 996,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
691,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
691,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492264
Długość [mm]: 493
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
267,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
267,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
791,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
791,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
1 128,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 128,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
1 047,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 047,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q5 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q5 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q5 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q5 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q5 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q5 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.