Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do AUDI Q5 I

30 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 490

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

318,67

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

318,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1530

1 128,26

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 128,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1514

1 165,94

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 165,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1490

1 128,26

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 128,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1493

1 166,96

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 166,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 285,05

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 285,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 8-biegowej

Długość [mm]: 1494

1 131,12

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 131,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 131,08

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 131,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 320,99

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 320,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 42

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

369,01

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

369,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

2 201,61

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

2 201,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej

Długość [mm]: 528.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

520,90

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

520,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach

Długość [mm]: 660

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

536,29

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

536,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 947,62

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

2 947,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 996,79

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 996,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 494

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

691,79

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

691,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 493

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,67

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

267,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 495

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

791,46

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

791,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Długość [mm]: 494

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 128,15

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 128,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Długość [mm]: 493

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 047,93

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 047,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI Q5 I

Wał napędowy w samochodzie AUDI Q5 I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie AUDI Q5 I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q5 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie AUDI Q5 I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q5 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie AUDI Q5 I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q5 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie AUDI Q5 I

W pojazdach AUDI Q5 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q5 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

AUDI Q5 I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q5 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.