Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do AUDI Q5 I

33 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa NTY NPW-AU-027

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa NTY NPW-AU-027

NTYNPWAU027

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,89

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

385,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305067

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305067

LOB305067

Długość [mm]: 496

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 013,56

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

1 013,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Wał napędowy LÖBRO GKNP20066

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy LÖBRO GKNP20066

LOBGKNP20066

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 865,86

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

2 865,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18383

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa BORSEHUNG B18383

BOVB18383

Strona zabudowy: Z lewej

2 201,61

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

2 201,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-AU-023

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-AU-023

NTYNWNAU023

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 320,99

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

1 320,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 466 950

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa HART 466 950

HAR466950

Długość [mm]: 660

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,96

zł/szt.

Kraków: czw. 12.06

U ciebie: czw. 12.06

328,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0770

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0770

MEY1004980770

Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach

Długość [mm]: 660

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

530,15

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

530,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306819

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306819

LOB306819

Długość [mm]: 495

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

869,47

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

869,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Wał napędowy NTY NWN-AU-002

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy NTY NWN-AU-002

NTYNWNAU002

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 087,86

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

1 087,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306554

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306554

LOB306554

Długość [mm]: 494

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 133,41

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

1 133,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Wał napędowy LÖBRO GKNP20068

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy LÖBRO GKNP20068

LOBGKNP20068

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

3 079,82

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

3 079,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO GKNP20067

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy LÖBRO GKNP20067

LOBGKNP20067

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 173,68

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

2 173,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-AU-013

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa NTY NPW-AU-013

NTYNPWAU013

Ilość zębów: 42

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,15

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

293,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18377

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa BORSEHUNG B18377

BOVB18377

Strona zabudowy: Z lewej

946,53

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

946,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900107

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy GSP PS900107

GSPPS900107

Długość [mm]: 1493

1 189,46

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

1 189,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900108

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy GSP PS900108

GSPPS900108

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 8-biegowej

Długość [mm]: 1494

1 187,30

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

1 187,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2264

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2264

MAX492264

Długość [mm]: 493

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,68

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

267,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305068

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305068

LOB305068

Długość [mm]: 493

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 059,23

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

1 059,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 74,17 zł

Wał napędowy NTY NWN-AU-001

Darmowa dostawa od 49 zł

Wał napędowy NTY NWN-AU-001

NTYNWNAU001

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 132,27

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

1 132,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190125

Darmowa dostawa od 49 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190125

MAG302004190125

Strona zabudowy: Oś przednia

320,46

zł/szt.

Kraków: pon. 09.06

U ciebie: pon. 09.06

320,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI Q5 I

Wał napędowy w samochodzie AUDI Q5 I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie AUDI Q5 I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q5 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie AUDI Q5 I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q5 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie AUDI Q5 I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q5 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie AUDI Q5 I

W pojazdach AUDI Q5 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q5 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

AUDI Q5 I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q5 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.