32 produktów
Wybierz auto
NTYNPWAU027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
388,14
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
388,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492264
Długość [mm]: 493
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
270,30
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
270,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 144,42
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
1 144,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
BOVB18383
Strona zabudowy: Z lewej
2 222,99
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
2 222,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20067
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
2 194,78
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
2 194,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20068
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
3 109,72
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
3 109,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900108
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 8-biegowej
Długość [mm]: 1494
1 198,83
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
1 198,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18377
Strona zabudowy: Z lewej
1 003,13
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
1 003,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 023,40
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
1 023,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNWNAU023
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 333,81
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
1 333,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211009801
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1490
1 160,05
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
1 160,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 098,42
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
1 098,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20066
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
2 893,69
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
2 893,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU013
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
295,99
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
295,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980770
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
541,51
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
541,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR073200
Długość [mm]: 490
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
311,05
zł/szt.
Kraków: pt. 01.08
U ciebie: pt. 01.08
311,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980260
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 528.5
Rozwiń więcej danych
510,41
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
510,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
693,38
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
693,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 143,26
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
1 143,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU016
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Długość [mm]: 1661
1 262,96
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
1 262,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.