29 produktów
Wybierz auto
902,84
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
902,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
LOBGKNP10048
Rura o śr. [mm]: 50.2
Długość całkowita [mm]: 670.9
Rozwiń więcej danych
2 033,82
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
2 033,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211007901
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1562
1 505,09
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 505,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235086
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
428,51
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
428,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
261,61
zł/szt.
Kraków: czw. 27.02
U ciebie: czw. 27.02
261,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462157
Długość [mm]: 740
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
252,75
zł/szt.
Kraków: czw. 27.02
U ciebie: czw. 27.02
252,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU025
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 526
Rozwiń więcej danych
310,51
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
310,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU007
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 665
640,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
640,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10057
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
944,16
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
944,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 632
548,18
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211006801
Strona zabudowy: Z przodu
666,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
666,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235043
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
273,39
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
273,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
251,14
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
251,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900109
Długość [mm]: 1438
1 448,61
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 448,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211006901
Strona zabudowy: Z tyłu
1 326,09
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 326,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900110
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 389,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 389,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900111
Długość [mm]: 648
537,68
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
537,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU006
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 69
Rozwiń więcej danych
980,95
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
980,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299213
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
336,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
336,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085OL
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
357,22
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
357,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q7 I (4L), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q7 I (4L) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q7 I (4L) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q7 I (4L) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q7 I (4L), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q7 I (4L) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.