28 produktów
Wybierz auto
VIJ55211006801
Strona zabudowy: Z przodu
666,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
666,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5927
Długość [mm]: 875
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
442,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
442,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20071
Rura o śr. [mm]: 50
Długość całkowita [mm]: 1562
Rozwiń więcej danych
1 670,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 670,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211007901
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1562
1 505,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 505,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
668,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
668,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOBGKNP10048
Rura o śr. [mm]: 50.2
Długość całkowita [mm]: 670.9
Rozwiń więcej danych
1 930,69
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 930,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10057
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
846,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
846,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205098
Długość [mm]: 740
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
306,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
306,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU006
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 69
Rozwiń więcej danych
980,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
980,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU009
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1438
1 253,63
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 253,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 158,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 158,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP235085OL
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
364,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
364,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900109
Długość [mm]: 1438
1 448,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 448,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900111
Długość [mm]: 648
537,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
537,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900110
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 389,00
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 389,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MCA06721
Ciężar [kg]: 0.58
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
192,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
192,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5225
Długość [mm]: 526
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
756,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
756,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235043
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
273,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
273,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235086OL
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
464,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
464,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462157
Długość [mm]: 740
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
245,04
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
245,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q7 I (4L), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q7 I (4L) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q7 I (4L) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q7 I (4L) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q7 I (4L), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q7 I (4L) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.