Łap rabaty za większy koszyk! 🔥

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do AUDI TT III (8S)

14 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa LÖBRO 306629

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306629

LOB306629

Długość [mm]: 561

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

809,01

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

809,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0746

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0746

MEY1004980746

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 593

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

438,20

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

438,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0787

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0787

MEY1004980787

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,72

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

356,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183342

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183342

FEB183342

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.57

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,56

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

401,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-185

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy NTY NPW-VW-185

NTYNPWVW185

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 590

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

452,05

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

452,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0778

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0778

MEY1004980778

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 809

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

515,88

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

515,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0781

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0781

MEY1004980781

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 533

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

347,15

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

347,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-081

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy NTY NPW-VW-081

NTYNPWVW081

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,60

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

311,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201265OL

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 201265OL

GSP201265OL

Długość [mm]: 558

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

363,91

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

363,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261347OL

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 261347OL

GSP261347OL

Długość [mm]: 593

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

369,28

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

369,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-083

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy NTY NPW-VW-083

NTYNPWVW083

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

366,20

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

366,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0784

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0784

MEY1004980784

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 793

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

348,89

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

348,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181212

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181212

FEB181212

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 8.098

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

319,84

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

319,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.059

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy SNR DK54.059

SNRDK54059

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 792

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,21

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

362,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI TT III (8S)

Wał napędowy w samochodzie AUDI TT III (8S) – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie AUDI TT III (8S)?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI TT III (8S), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie AUDI TT III (8S)?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI TT III (8S) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie AUDI TT III (8S) – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI TT III (8S) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie AUDI TT III (8S)

W pojazdach AUDI TT III (8S) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI TT III (8S), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

AUDI TT III (8S) – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI TT III (8S) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.