75 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
253,58
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
253,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
322,30
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
322,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
331,25
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
331,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
252,64
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
252,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
226,84
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
226,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 614
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
463,60
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
463,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
440,73
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
440,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 672
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
837,48
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
837,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
424,34
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
424,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
276,35
zł/szt.
Kraków: czw. 10.07
U ciebie: czw. 10.07
276,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1369
1 410,28
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
1 410,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
423,38
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
423,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 680
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
810,24
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
810,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 635
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
768,82
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
768,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 635
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
802,61
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
802,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 630
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
768,78
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
768,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 664
Rozwiń więcej danych
352,93
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
352,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 607
Rozwiń więcej danych
338,59
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
338,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 620
Otwór o śr [mm]: 10
Rozwiń więcej danych
790,04
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
790,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Otwór o śr [mm]: 10.2
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
676,82
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
676,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 1 E81/E82/E87/E88 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 1 E81/E82/E87/E88 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 1 E81/E82/E87/E88 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.