71 produktów
Wybierz auto
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
246,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
246,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190024
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
303,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
303,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205023
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
236,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
236,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205022
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
224,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY3144980025
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
323,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
323,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
288,95
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
288,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205039
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
280,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
280,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190023
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
303,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
303,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8598
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
689,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
689,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8676
Długość [mm]: 661
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
754,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
754,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8097
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
425,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
425,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8092
Długość [mm]: 614
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
467,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
467,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM036
Średnica [mm]: 26, 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
249,88
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
249,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWBM148
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
225,61
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
225,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52555
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
367,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
367,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492277
Długość [mm]: 689.7
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
287,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
287,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0944L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
418,02
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
418,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0923LA
348,71
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
348,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52554
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
268,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60132
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
343,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 1 E81/E82/E87/E88 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 1 E81/E82/E87/E88 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 1 E81/E82/E87/E88 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.