76 produktów
Wybierz auto
0400302004190024
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
308,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
308,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
251,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
251,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
268,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205022
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
224,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205023
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
250,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
250,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8098
Długość [mm]: 613
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
500,36
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
500,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8097
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
439,89
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
439,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8092
Długość [mm]: 614
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
452,46
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
452,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
662,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
662,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
700,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
700,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
761,43
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
761,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNWNBM035
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1417
1 444,63
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
1 444,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
761,39
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
761,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
814,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
814,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC8679
Długość [mm]: 650
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
701,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
701,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980025
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
319,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
319,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8676
Długość [mm]: 661
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
756,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
756,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8095
Długość [mm]: 667
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
480,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
480,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470866
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
255,44
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
255,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482512
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
318,37
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
318,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 1 E81/E82/E87/E88 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 1 E81/E82/E87/E88 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 1 E81/E82/E87/E88 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.