114 produktów
Wybierz auto
0400302004190024
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
328,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
328,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
268,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
251,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
251,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205023
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
250,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
250,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8097
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
436,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
436,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8092
Długość [mm]: 614
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
445,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
445,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
369,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
369,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8098
Długość [mm]: 613
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
496,36
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
496,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205022
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
224,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK50011
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
732,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
732,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM047
Średnica [mm]: 25
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
782,44
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
782,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
NTYNPWBM027
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
424,52
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0900L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
378,30
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
378,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0900R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
420,26
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
420,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0923LA
348,71
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
348,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0918R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
429,29
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
429,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0944L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
418,02
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
418,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM194
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 746
Rozwiń więcej danych
390,47
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
390,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492266
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
298,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
298,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.