Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN C1

23 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

253,53

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

253,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 650

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,88

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

233,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 593

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

180,90

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

180,90

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 594

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

439,06

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

439,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

Długość [mm]: 898

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

576,11

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

576,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

568,01

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

568,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

502,13

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

502,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

453,31

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

453,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 4.768

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,79

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

328,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 650

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,25

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

204,25

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 593

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

564,54

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

564,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

270,00

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

270,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 840

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

266,87

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

266,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 650

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

408,29

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

408,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 650

Wymiar gwintu: 22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,67

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

284,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,86

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

306,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,76

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

311,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 897

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,74

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

286,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.312

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,01

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

216,01

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 840

Wymiar gwintu: 22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,84

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

267,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN C1

Wał napędowy w samochodzie CITROËN C1 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN C1?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C1, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN C1?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C1 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN C1 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C1 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN C1

W pojazdach CITROËN C1 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C1, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN C1 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C1 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.