Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN C2

35 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
SNR
SKF
BGA
HART
METELLI
NTY
STARLINE
FEBI BILSTEIN
LÖBRO
LPR
Półoś napędowa HART 437 390

Długość [mm]: 643

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

201,20

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

201,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

245,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

245,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190145

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

289,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

289,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210259

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 849

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,15

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

240,15

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS1420R

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

Długość 1 [mm]: 844

357,39

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

357,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 16.44.613

Strona zabudowy: Z lewej

305,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

305,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

256,97

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

256,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 484

Długość [mm]: 852

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,18

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

233,18

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 16.44.612

Strona zabudowy: Z prawej

281,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

281,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK66.022

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 636

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

395,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

395,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK66.033

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 844

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

376,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS1420L

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

320,05

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

320,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-CT-012

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

204,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

204,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182450

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.982

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

226,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

226,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210031

Długość [mm]: 841

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

234,22

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

234,22

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210030

Długość [mm]: 643

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

203,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

203,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210206

Długość [mm]: 754

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

249,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK66.026

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 840

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

357,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK66.028

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 852

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

310,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

310,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK66.029

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 643

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

312,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN C2

Wał napędowy w samochodzie CITROËN C2 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN C2?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN C2?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN C2 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN C2

W pojazdach CITROËN C2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN C2 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.