36 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5138
Długość [mm]: 650
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
332,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT012
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
203,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
203,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180842
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.006
Rozwiń więcej danych
221,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
221,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1644613
Strona zabudowy: Z lewej
303,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182450
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.982
Rozwiń więcej danych
220,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492312
242,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
295,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210031
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
239,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482484
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
225,46
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
225,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210030
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
202,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
202,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210276
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
193,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
380,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
430,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
430,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS1420L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
296,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
296,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170415
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
359,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210206
Długość [mm]: 754
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
247,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210259
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 849
Rozwiń więcej danych
256,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
256,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210146
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
272,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491112
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 852
Rozwiń więcej danych
226,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170416
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
359,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
359,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.