35 produktów
Wybierz auto
0499210146
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
219,20
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
219,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210206
Długość [mm]: 754
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
242,62
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
242,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210030
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
166,36
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
166,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210364
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
227,65
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
227,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491109
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
180,54
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
180,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1644613
Strona zabudowy: Z lewej
303,05
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
295,91
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
295,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR437390
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
190,82
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
190,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170416
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
359,08
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
359,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5137
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
303,08
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
303,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
372,90
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
372,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1644612
Strona zabudowy: Z prawej
279,18
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
279,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491742
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
192,04
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
192,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
309,85
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
309,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
221,09
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
221,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491741
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
242,10
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
242,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210276
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
156,28
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
156,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492312
242,81
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
242,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 852
Rozwiń więcej danych
307,99
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
307,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210031
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
231,97
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
231,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.