77 produktów
Wybierz auto
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
251,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
560,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
560,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203806
Długość [mm]: 870
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
323,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210286
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
282,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
357,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
293,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980028
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210311
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
483,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
305,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
346,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
346,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0404DK66004
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
389,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66003
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
534,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
534,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
312,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6732R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 855
422,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
422,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
330,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
330,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461907
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
242,80
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
242,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492576
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
233,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.