78 produktów
Wybierz auto
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
205,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
546,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
546,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5298
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
456,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
456,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470909
Długość [mm]: 858
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
234,69
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
234,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454232
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,42
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
197,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456606
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
220,73
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
220,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
435,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
435,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66042
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
335,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
250,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182749
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.194
Rozwiń więcej danych
276,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66001
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
473,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
353,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
309,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182113
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.932
Rozwiń więcej danych
414,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
414,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
189,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
189,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
262,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
262,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492576
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
230,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.