74 produktów
Wybierz auto
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
580,99
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
580,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
514,56
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
514,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
345,24
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
345,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC8619
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
333,73
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5298
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
448,43
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
448,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
530,59
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
530,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR482484
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
226,55
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
226,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8617
Długość [mm]: 641
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
354,75
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
354,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454232
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
202,27
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
202,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK66002
Długość [mm]: 884
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
527,37
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
527,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66003
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
535,67
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
535,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66004
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
381,62
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
381,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
359,75
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
359,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
368,19
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
368,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
431,54
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
431,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
306,59
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
306,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462087
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,69
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
225,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470909
Długość [mm]: 858
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
240,49
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
240,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492312
242,81
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
242,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.