Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN C3 II

77 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa SKF VKJC 8614

Długość [mm]: 876

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

456,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

456,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210249

Długość [mm]: 864

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

254,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8613

Długość [mm]: 624

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

629,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

629,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 907

Długość [mm]: 641

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,80

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

242,80

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 510

Długość [mm]: 868

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,09

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

267,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 484

Długość [mm]: 852

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,93

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

230,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 606

Długość [mm]: 626

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,58

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

230,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1195

Długość [mm]: 638

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

401,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5298

Długość [mm]: 851

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

492,68

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

492,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8619

Długość [mm]: 629

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,97

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

336,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8617

Długość [mm]: 641

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

356,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182113

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.932

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

433,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

433,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS6732R

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

Długość 1 [mm]: 855

422,33

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

422,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS6746R

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

414,96

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

414,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1768

Długość [mm]: 642

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

188,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

188,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1770

Długość [mm]: 635

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

207,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

207,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1783

Długość [mm]: 641

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

254,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1846

Typ skrzyni biegów: Aut/man

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

316,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2576

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 638

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

233,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2577

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 859

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

253,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 20.06

253,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN C3 II

Wał napędowy w samochodzie CITROËN C3 II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN C3 II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN C3 II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN C3 II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN C3 II

W pojazdach CITROËN C3 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN C3 II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.