31 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
546,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
546,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486607
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
222,56
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
222,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY11144980028
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
307,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980077
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
305,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
439,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE055
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Ilość zębów: 25
Rozwiń więcej danych
269,97
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461907
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
236,12
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
236,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6746R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
410,97
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
410,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492313
321,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492463
254,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492573
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
205,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492574
Długość [mm]: 865
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
266,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
658,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
658,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
334,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
297,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980029
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 866
Rozwiń więcej danych
331,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT095
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 866
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980062
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
340,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462087
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,76
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
223,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.