30 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
551,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
551,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
665,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
665,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
SNRDK66025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
444,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
444,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8618
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
337,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203645
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,82
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
280,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203806
Długość [mm]: 870
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
320,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4038
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
413,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
413,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
293,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980028
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980029
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 866
Rozwiń więcej danych
334,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
299,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980077
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
308,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980062
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
344,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462087
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,28
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
230,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
327,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6809
Długość [mm]: 860
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
477,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
477,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461907
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
243,03
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
243,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT095
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 866
Rozwiń więcej danych
302,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE055
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Ilość zębów: 25
Rozwiń więcej danych
272,59
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.