20 produktów
Wybierz auto
MEY11144980071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
304,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
304,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT095
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 866
Rozwiń więcej danych
299,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
299,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT137
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
283,65
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
283,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980077
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
313,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
313,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT135
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna z automatyczną zmianą przełożeń
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
422,98
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
422,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8616
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
354,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
354,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492573
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
269,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
269,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
323,02
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
323,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
281,88
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
281,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492574
Długość [mm]: 865
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
317,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
317,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
311,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
311,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461907
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
238,18
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
238,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182749
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.194
Rozwiń więcej danych
273,83
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
273,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8617
Długość [mm]: 641
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
354,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
354,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
252,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
252,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203217
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
317,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203645
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
290,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
290,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203806
Długość [mm]: 870
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
333,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
333,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
250,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
250,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
334,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
334,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 CACTUS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 CACTUS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 CACTUS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 CACTUS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 CACTUS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 CACTUS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.