84 produktów
Wybierz auto
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
357,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
302,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
302,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
258,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
295,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
378,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
239,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
321,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
327,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27123
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
218,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492314
261,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8347
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
538,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
538,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3899
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
346,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491159
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
216,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY11144980068
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 951
Rozwiń więcej danych
503,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1100
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
524,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
524,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
710,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
710,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS60206
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
356,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1115
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
472,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
472,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190087
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
302,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 PICASSO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 PICASSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 PICASSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 PICASSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 PICASSO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 PICASSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.