76 produktów
Wybierz auto
MEY11144980036
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 663
Rozwiń więcej danych
387,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
387,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
360,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
276,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
307,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
456,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
456,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
248,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
295,41
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
295,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2514B7MTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
583,27
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
583,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210286
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
282,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
422,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
321,32
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
321,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
371,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170732
Długość [mm]: 625
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
453,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
717,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
717,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS6726LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
455,16
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
455,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6726RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
471,64
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
471,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299019
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
272,33
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
272,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
256,17
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
256,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492317
218,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 PICASSO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 PICASSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 PICASSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 PICASSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 PICASSO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 PICASSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.