74 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
366,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
301,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
238,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
290,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
302,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
302,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
234,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
623,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
623,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
734,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
734,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
412,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
473,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
473,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
652,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
652,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
703,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
703,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SRL3447610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
497,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492314
261,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492318
256,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491884
Długość [mm]: 615.3
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
255,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491885
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
349,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492315
Długość [mm]: 910
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
328,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
361,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 PICASSO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 PICASSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 PICASSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 PICASSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 PICASSO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 PICASSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.