83 produktów
Wybierz auto
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,73
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
280,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
357,52
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
357,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
258,30
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
258,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210268
Długość [mm]: 621
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
311,72
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
311,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
296,87
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
296,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
378,94
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
378,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
239,35
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
239,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
321,55
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
321,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491884
Długość [mm]: 615.3
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
255,46
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
255,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491885
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
349,03
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
349,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490899
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
227,41
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
227,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492318
256,56
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
256,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492315
Długość [mm]: 910
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
328,90
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
328,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3447611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
381,31
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
381,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190225
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
322,44
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
322,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
268,69
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
268,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
659,20
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
659,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP210173
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 921
Rozwiń więcej danych
330,39
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
330,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT010
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,97
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT053
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,97
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.