85 produktów
Wybierz auto
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
369,63
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
369,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
248,87
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
248,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
306,65
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
306,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
276,42
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
276,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210268
Długość [mm]: 621
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,84
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
317,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
389,41
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
389,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
271,29
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
271,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190088
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
378,99
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
378,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492317
218,35
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
218,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210229
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
152,93
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
152,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490535
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 915
Rozwiń więcej danych
256,52
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
256,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490900
Typ skrzyni biegów: Ma
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
250,89
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
250,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490899
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
229,62
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
229,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491159
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
242,07
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
242,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2514B7MTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
612,07
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
612,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3447610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
502,09
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
502,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3447611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
385,01
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
385,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
371,80
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
371,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980042
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 915
Rozwiń więcej danych
334,05
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
334,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.