84 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
377,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
377,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
341,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
341,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
251,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
251,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
286,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
286,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190225
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
328,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
328,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182628
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.496
Rozwiń więcej danych
302,07
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
302,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8355
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
750,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
750,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3741
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
353,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
320,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
320,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
506,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
506,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
427,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
427,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
431,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
431,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
704,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
704,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
659,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
659,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS6725LA
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Długość 1 [mm]: 610
472,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
472,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
299,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
299,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245119
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
267,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461905
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
257,68
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
257,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470887
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
254,52
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
254,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210286
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
285,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
285,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.