24 produktów
Wybierz auto
GSP210425
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
362,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
362,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5308
Długość [mm]: 942.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
429,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
429,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491709
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
283,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
283,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491710
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
356,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
356,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491797
Długość [mm]: 638
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
294,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
294,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491799
Długość [mm]: 650
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
314,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
314,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491800
Długość [mm]: 864
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
365,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
365,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491801
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
356,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
356,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491798
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
324,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
324,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491872
Długość [mm]: 942.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
331,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
331,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
311,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
311,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
616,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
616,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
318,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
318,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8506
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
403,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
403,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210422
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
366,38
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
366,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210440
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
419,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
419,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210424
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
301,61
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
301,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210423
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
259,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
259,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217221
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
326,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
326,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218291
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
300,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
300,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C8, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C8 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C8 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C8 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C8, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C8 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.