51 produktów
Wybierz auto
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
205,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
548,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
548,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52357
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
239,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203217
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
296,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210311
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
203,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4851
Długość [mm]: 862.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
386,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8390
Długość [mm]: 857.5
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
356,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8616
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
361,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8617
Długość [mm]: 641
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
361,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210253
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
196,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
196,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182113
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.932
Rozwiń więcej danych
414,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
414,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491769
Długość [mm]: 860
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
205,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491169
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
211,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4038
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
409,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4051
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
433,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5137
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
303,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN DS3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN DS3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN DS3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN DS3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN DS3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN DS3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.