60 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
514,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
514,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
550,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
550,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
363,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
363,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
530,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
530,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB182113
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.932
Rozwiń więcej danych
432,71
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
432,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210340
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
236,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
236,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492312
284,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
284,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492313
321,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
321,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52339
Dla numeru artykułu: Ds52339
295,63
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
295,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491768
Długość [mm]: 642
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
245,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
245,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491169
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
239,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
239,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491846
Typ skrzyni biegów: Aut/man
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
313,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
313,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190310
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
346,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
346,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
436,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
436,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491783
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
251,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
251,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980030
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
277,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
277,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
474,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
474,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB183636
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.772
Rozwiń więcej danych
286,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
286,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
292,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
292,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN DS3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN DS3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN DS3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN DS3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN DS3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN DS3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.